Reguli de nutriție – alimente recomandate pentru un stil de viață sănătos

O expresie celebră spune că starea de bine vine din interior, iar alimentația este cel mai important factor din acest punct de vedere. A mânca sănătos nu înseamnă a renunța în totalitate la mâncărurile preferate, ci a le prepara corect, pe baza principiilor unei alimentații sănătoase.

Este binecunoscut faptul că un stil de viață sănătos are la bază fructe și legume, dar nu numai. Cerealele integrale sunt recomandate, la fel ca alimentele bogate în amidon și în proteine slabe. Regula de bază este să eviți pe cât posibil alimentele cu conținut mare de sare și zahăr.

De asemenea, raportul dintre alimentele consumate joacă un rol important. Cercetările arată că organismul are nevoie de cinci părți de carbohidrați la o parte de proteine și una de grăsimi. În lipsa sau în excesul uneia, echilibrul poate fi stricat, iar bolile pot apărea.

Dar cum acești termeni de specialitate sunt greu de înțeles pentru cei mai mulți dintre noi, Go Bio îți prezintă pe scurt alimentele recomandate pentru un stil de viață sănătos și beneficiile lor:

1. Fructe și legume

Bogate în vitamine, minerale și fier, fructele și legumele dau o stare de bine și sunt baza oricărui stil de viață sănătos. Toate sunt recomandate de specialiști, însă cele mai bune sunt roșiile, cartofii dulci, spanacul, broccoli și fructele de pădure, pentru numărul mare de antioxidanți, fibre și vitamine. Bananele, kiwi, ananasul, prunele, porumbul și conopida sunt bogate în serotonină, cu rol esenţial în funcţionarea normală a creierului.

2. Cereale integrale

Cerealele integrale sunt recomandate pentru o dietă echilibrată cât timp au la bază făină integrală. Tarâțele din cereale integrale nerafinate conțin cantități mari de magneziu, crom, acizi grași și fibre necesare unui sistem digestiv sănătos. Prin urmare, se recomandă consumarea lor sub forma produselor de panificație și nu numai.

3. Fructe oleaginoase

Nucile, alunele, semințele, cajuul și fisticul sunt surse prețioase de grăsimi sănătoase, cunoscute pentru reducerea nivelului de colesterol și pentru îmbunătățirea memoriei și a puterii de concentrare. Acestea pot fi consumate zilnic atât ca gustări, cât și în salate.

4. Pește

Arhicunoscut pentru grăsimile esențiale Omega 3, peștele este cea mai sănătoasă carne, protejând inima și sistemul cardiovascular. Somonul, tonul, macroul, heringul și multe altele sunt alimente importante pentru sănătate, dacă sunt preparate sănătos, nu prin prăjire.

5. Ciocolata neagră

Surprinzător sau nu, și deserturile sunt sănătoase. Potrivit cercetărilor recente, ciocolata neagră este bogată în antioxidanți ce reduc tensiunea arterială și stimulează creierul. Cu cât ciocolata conține mai mult cacao (minimum 60%), cu atât este mai sănătoasă.

Așadar, Go Bio te încurajează să introduci cu încredere aceste alimente în obiceiurile tale de zi cu zi. Nu uita: „A healthy outside comes from the inside” (Robert Urich).

Surse: http://www.sfatulmedicului.ro/Alimentatia-sanatoasa/10-alimente-foarte-sanatoase-de-care-aveti-nevoie-in-dieta-zilnica_11982

https://www.avantaje.ro/articol/ce-inseamna-o-alimentatie-sanatoasa-568106

https://www.ziarulderoman.ro/beneficiile-unei-alimentatii-sanatoase/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s